Turkki ja ulkoilu

Kysymyksiä ja keskustelua eurasierin hoidosta
sannisera
Viesti:

ViestiKirjoittaja sannisera » 19.8.2008 20:55

Seralla oli melkein kaksi vuotta sama kaulapanta, kunnes karvat lähti. Ostin valjaat ja nyt molemmin puolin kylkiä karvat lähtenyt. Taasen pitää siirtyä kaulapantaan ja toivoa että karvat kasvaa. T.Arja

Fasu ja Vilma

ViestiKirjoittaja Fasu ja Vilma » 10.10.2008 21:53

Kyllä huvitti eilis aamulla, kun laskin koirat pihalle. Kukkaan ei jääny sinne kuuhkamaan ylimääräistä...pakkasta oli 4 astetta ja rouvat ei oo viel kerenny kasvattaa villoja!!

Kirpakkaitasyksypäiviäkaikille!

Kalhun lauma

ViestiKirjoittaja Kalhun lauma » 16.10.2008 19:48

Kalhua ei tunnu ilmojen viilentyminen haittaavan, ainakaan turkin kasvatuksen merkeissä. Se kasvatti kunnon talvikarvan vasta v.2008 alkuvuodesta ja aloitti karvanlähtönsä suht myöhään kesällä. Nyt se on ihan uutta rotua, eurasiankarvatonkoira :lol: Tuntemattomien silmissä sillä on paljon karvaa, tietty, mutta emännän mielestä se on lähes kalju... kun pohjavilla on ihan olematon, sääli tulee... Onkohan sillä biologinen kello väärässä ajassa tai jotain? No, kai tässä ehtii vielä talvikarvan kasvattaa.

Kalhullehan ulkoilun suhteen ei ole säärajoituksia kuin yksi, mutta sitäkin ehdottomampi: vesisade. Saamarin prinsessa, luulee olevansa sokerista. :wink:

Tänään oltiin menossa päiväkävelylle, tapani mukaan seisoin eteisessä vaatteet päällä, valjaat kädessä ja kutsuin koiraa. Ei tullut. Avasin ulko-oven. Kalhu tuli eteisen ovelle ja vinkui sen näköisenä, että "älä mamma pakota mua tuonne!" Ulos sen sai tuupata ja koko matkan se käveli muutaman metrin mun perässäni, ilmeellä "mä olen ihan pieni koiraparka-raukka kun mut on pakotettu tänne kamalaan sateeseen, turkki kastuu ja kaikkee, olen onneton!"Hinasin sitä muutaman korttelin ympäri ja toivoin että vesisade laantuisi illaksi... :roll: Helkkarin hienohelma-koira... :lol:

timotei
Viesti:

ViestiKirjoittaja timotei » 17.10.2008 10:56

Jaki kirjoitti:Hei, laitan tämän viestini nyt tähän, kun otsikossa manittiin turkki. Mistähän voi johtua, kun Jakilla on nyt jokusen (ehkä) kuukaudenkin jo ollut molemmin puolin lapaluita melkein karvattomat kohdat?! Tai ei ne karvattomia ole, mutta selvästi erottuvat. Samoja valjaita olen käyttänyt kuin ennenkin, mutta voisiko johtua ruoasta? Olen nyt monta kuukautta syöttänyt nappuloita, kun Jaki kieltäytyi totaalisesti syömästä kanoja!

Koetapa ensi alkuun tarkkailla lenkillä, ottaako valjaat tai hihnan jokin kohta - tyypillisimmillään lukko kiinnitysrengas juuri tuonne eli hankaako systeemi sitä kohtaa kulkiessanne?
Jos ei tule mekaanista hankaamista, niin sitten vasta kannattaa miettiä muita syitä - esim. ruoka... Tietenkin jos aiemmin ei ole samoilla valjailla tullut ongelmia, niin jokin muu syy voi vaikuttaa, että turkki "kuluu" nyt eri tavalla kuin ennen.

Cata-Bacchus
Viesti:

ViestiKirjoittaja Cata-Bacchus » 24.10.2008 13:55

Kalhun säärajoitus on niin tuttua :lol: . Kun on satanut/sataa vettä, ei ole mitään kiirusta ulos. Cata varsinkin kulki sen näköisenä, että mitä pahaa me ollaan tehty, kun näin meitä rankaiset. Lumisade onkin sitten ihan eri juttu!
”Heiluva häntä on vilpittömämpi kuin ravistava käsi.”

heidi_dino
Viesti:

ViestiKirjoittaja heidi_dino » 24.10.2008 15:05

Kalhun ulkoiluongelma kuulostaa kyllä hyvinkin tutulta, liekö jotain periytyvää laatua :lol: Ainakin velipoika on samanlainen kuin Kalhu :lol: Dino jos näkee et ulkona sataa vettä niin herra menee sängyn alle piiloon eikä tuu pois kun vetämällä tai nakilla :lol: Sit kun päästään ulos niin kuljetaan kaikkien katosten alla ja kun yksi hätäinen pissa on tehty niin hirveää vetovauhtia kotiovelle, saan siis kaksinkäsin kiskoa tulemaan lenkille.. :lol: Meilläkin siis asustaa hienohelma prinsessa :D Mutta kuralätäköt ovat aivan ihania kun niissä voi pyöriä :D :twisted:
Nanuzzin Mikael

Palaa sivulle “Ruokinta, terveys ja turkinhoito”