Esittelyt

Yleistä keskustelua eurasiereista
Kata

ViestiKirjoittaja Kata » 31.3.2006 21:56

Morjensta vaan meiltäkin!
Lyhyt esittely on varmaan paikallaan meidänkin kohdalla. Kuvia en osa tähän laittaa kun niitä ei ole meillä netissä missään :cry:

Olen Kata Lassheikki Kirkkonummelta, kolmen lapsen äiti ja Blue Creeksin Nette Ninitan onnellinen omistaja. Nita täyttää kesäkuussa 2 v.

Nita on jo vuoden ajan harrastanut leikkikoulutasoista agilityä tyttöni Carolinan kanssa. Itse olen vastikään alkanut treenaa koiratanssin alkeita Nitan kanssa. -Ilmeisen hyvä tapa tarjota riittävästi aivojumppaa fiksulle ja tekemistä kaipaavalle koiralle. :wink:

Nitasta on tullut meille erittäin rakas ja tärkeä perheenjäsen. Hänellä on itse asiassa myös hyvin tärkeitä tehtäviä laumassamme. Hän pitää seuraa lapsille kun tulevat koulusta, ulkoiluttaa ja aktivoi meitä sohvaperunoita (=minua ja puolisoani), vahtii taloa, naurattaa meitä kaikkia vähintään kerran päivässä, tarjoaa meille kivoja harrastuksia ja on kasvattanut tuttavapiirimme todella roimasti.

Luonteeltaan Nita on rauhallinen, kiltti, kärsivällinen, oppivainen, sopeutuvainen ja ikuinen opportunisti -varasti taas eilen ruokaa pöydältä, tällä kertaa meni lähes avaamaton paketti kalkkunaleikkeleitä parempiin suihin :evil: .
Nita ei ole erityisen rohkea ja hän myös lämpenee hitaasti vieraille, osaa myös olla tosi itsepäinen ja oma arvonsa tunteva. Kaiken kaikkiaan ihastuttava mutta samalla myös haasteellinen - siis aivan ihana vastapaino turhauttavien ja uuvuttavien työpäivien jälkeen :D
Terkuin Kata, Carolina ja Nita

Toksa36

ViestiKirjoittaja Toksa36 » 13.5.2006 12:14

Nyt voi meikäläinekin esitellä itsensä kun haettiin viikko sitten eka Eurasieremme taloon. Koiraa kutsutaan nimellä Topias.
Kuva

Asumme Helsingissä omakotitaloalueella ja perheeseemme kuuluu myös koiran ja itseni lisäksi vaimo ja pari alle 10-vuotiasta tyttölasta.

Cata-Bacchus
Viesti:

ViestiKirjoittaja Cata-Bacchus » 16.5.2006 11:27

Onnea uudelle pennulle! Onpas suloinen!
Hiukan enemmän voisit vielä kertoa, esim. koiran virallisen nimen!
”Heiluva häntä on vilpittömämpi kuin ravistava käsi.”

Raili O
Viesti:

ViestiKirjoittaja Raili O » 18.6.2006 16:01

Heips.
Onen Bianca neitonen täältä Vihannin syrjäkylältä.

Isäni on KANS FIN S EST LV LTU MVA MV-98 V-98, -01, LVV-98 BALTV-98 PMV-01
Blue Creek's Forever Finn ja äitini Northernpride Ginger Girl.

Perheeseemme kuuluu minun lisäksi mamma, tuollainen iso miehen köriläs, (jota iskäksi kutsutaan) sekä kaksi muuta karvatassua. Noi kaksi muuta ovat ihan eri rotua kuin minä ja leikkivät ihan omia tyhmiä keppileikkejään, joihin minä hienona pikkuneitona en tietenkään osallistu.
Muutin tänne Vihantiin 17.6 eli en ihan pikkuisena kakarana. Syntynyt olen 2.3.2006.
Toivottelen kaikille eukuille omistajineen oikein lämmintä ja leppoisaa kesää. Näyttelyissä tavataan sitten syksyllä ja tulevaisuudessa.

-Bianca perheineen-

Kuva

Tässä me olemme koko lauma

Kuva

Heli

ViestiKirjoittaja Heli » 28.9.2006 14:40

Moikka!

Tässä meidän pieni esittelymme...
Meidän elämäämme ilahduttaa pieni eurasier-neiti Sara (Aarresaaren Mette`s Mabelle). Sara on sijoituspentu ja meidän ensimmäinen koiramme. Sara on energinen ja iloinen pentu. Vieraat ihmiset tuntuvat vielä aika pelottavilta mutta namien kanssa Saraa pystyy vähän lahjomaan kaveriksi. :) Muun ruuan suhteen on aika nirso ja se aiheuttaakin päänvaivaa.
Saran kaverina asustaa kaksi kissaa. Osapuolet on hyvin sopeutuneet toisiinsa.
Itse olen 23-vuotias opiskelija. Asun Turun lähistöllä mieheni kanssa.
Mukavaa syksyä kaikille!
Maailman rakastavin eläin on märkä koira.

vilkku

ViestiKirjoittaja vilkku » 28.9.2006 23:09

Moi !
Esittelen teille vihdoinkin itseni ja perheeni.
Olen Vili (Essente Gently Genius) ja synnyin 6.4.2005 Karinaisissa.Muutin Turkuun samaisen vuoden kesäkuussa Kirsin ja Tapion kotiin. Heillä on neljä lasta ,joista jo kaksi on muuttanut pois omiin koteihinsa.Vietin oikein lepposia päiviä ,kunnes tänne tupsahti elokuussa -06 Eppu ( Eucham´s Keshawn) ,joka onkin aika kova poika touhuamaan kaikenlaista.Aluksi en oikein viitsinyt edes leikkiä tuollaisen pienen punaisen palleron kanssa.Nykyään meillä on jo aika kivoja leikkejä...ainakin Epun mielestä.Itse en ole ihan samaa mieltä läheskään aina. :lol:
Kirsi ja Tapio vie meitä joskus näyttelyyn,joten luultavasti tapaamme niissä.
Essente Gently Genius (Vili) ja Eucham's Keshawn (Eppu)

Harmi

ViestiKirjoittaja Harmi » 23.10.2006 14:58

Tervehdys!

Olen Matleena Kuopiosta ja luonani asustelee pieni punainen kettu, Repo (Aarresaaren Mellow Missy, s. 17.07.2006). Repo on luonteeltaan mietiskeleväinen ja rauhallinen, mutta sen sisällä asuu myös pieni örveltävä punainen piru, joka rakastaa kiusata toista koiraani, Harmia. Harmi-tyttö on merkiltään harmaa norjalainen saksanhirvenpaimenkoira (s. 14.10.2000). Harmin pentuaikaan verrattuna Repo on toistaiseksi ollut oikea enkeli. Tosin murkkuikä on vasta edessäpäin, joten jään jännityksellä odottamaan mitä tuleman pitää..

Repo vaikuttaa varsin älykkäältä tapaukselta. Olen eritoten kiitollinen siitä, että neiti oli sisäsiisti jo saapuessaan (tai sitten minulla oli vain liikaa vapaa-aikaa). Nyt 14-viikkoisena Repo osaa jo hieman peruskäskyjä (tänne, istu, maahan) ja remmissäkin kävellään jo pääosin ihan nätisti. Kytkettynäkävelyn opetteluun vaikutti varmaan Repon toinen napatyräleikkaus, jonka jälkeen piti kulkea 10 päivää pelkästään narunjatkeena. Siinä oli mukavasti aikaa opetella kiskomattakulkemisen salat.

Nyt Repon napapuoli on jo kunnossa, joten voin aika vapaasti antaa koirien kurittaa toisiaan niin halutessaan. Kuukaudenpäivät siihen suunnilleen meni, että vanhempi neito hyväksyi nuoremman lähentely-yritykset. Tässä näyte ystävällismielisestä painiottelusta, mikäli kuvan liittäminen onnistuu:

Kuva

Ja tässä Repo poseeraa muuten vaan:

Kuva

Tulevaisuudessa on tarkoitus käydä ainakin jonkun kerran koiranäytelmissä ja ehkäpä osallistua jokuselle toko-kurssille. Suurimmaksi osaksi harrastellaan kuitenkin luultavasti vain peruskotikoiruutta ja metsässä-irti-hihhulointia sekä pelloilla juoksentelua.

Kalhun lauma

ViestiKirjoittaja Kalhun lauma » 24.10.2006 14:19

Moikka, esittäydytään mekin nyt.
Olen Liisa, asustelen Vaasassa avomieheni ja pienen eurasier-herran kanssa. Eukkumme nimi on Kalhu, Nanuzzin Metsän Kalhu (s. 21.7.2006). Kalhu on väriltään punainen, mutta muuttuu blondimmaksi päivä päivältä. Saapa sitten nähdä, minkä väriseksi se isona päättää ruveta... Lukuun ottamatta ajoittaista ruuasta nirsoilua, Kalhu on ollut ainakin tähän asti yllättävän helppo pentu: ei hauku paitsi lelujaan komentaessaan, sisäsiisteyden merkitys alkaa olla hanskassa jo tosi hyvin, hihnassa kulkeminen sujuu päivä päivältä paremmin, eikä käsiä ja hihojakaan tarvitse joka hetki metsästää (paitsi kun iltariehu iskee...). Alusta asti se on nukkunut hyvin, aamulla käyntiin lähtö on tahmeaa kuten emännälläkin :wink: Lisäksi Kalhu on valtavan avoin, ihmisrakas ja seurallinen, kaikkia ihmisiä ja koiria pitäisi päästä katsomaan ja leikkiä kaikkien kanssa. Etenkin lapset olisivat ihania! Tuttujen koirien kanssa on tehty "pentutreffejä", parhaan koirakaverin Mollan kanssa jaksetaan riehua pari tuntia non-stop ja sitten virta loppuu totaalisesti! Koirakouluun mennään, jahka ikä antaa myöten ja sopiva ryhmä starttaa, siihen asti treenaillaan perustottelevaisuutta kotosalla. Tänne, istu ja odota alkavat jollain tavalla olla tuttuja, mutta etenkin pihalla tuo luoksetulovarmuus on vähän niin ja näin vielä...

Tässä vielä kuva Kalhusta ja Pelottavasta Pölynimurista.

Kuva

Cata-Bacchus
Viesti:

ViestiKirjoittaja Cata-Bacchus » 27.10.2006 13:26

Ihanaa kun meilläpäinkin eurasiermäärä kasvaa! Vaasassa on nyt sitten tiettävästi kolme eurasieria ja Laihialta löytyy neljä.

Edellä se Repon syyskuva oli todella ihana. Ei muuta kuin keräät hyviä otoksia ensi vuoden kalenteriäänestystä varten!
”Heiluva häntä on vilpittömämpi kuin ravistava käsi.”

Jaki

ViestiKirjoittaja Jaki » 19.1.2007 20:29

Moi, ajattelin nyt esitellä minäkin itseni. Katsotaan tuleeko tästä nyt mitään, kun ensimmäistä kertaa kirjoitan tänne sivuille..olen ahkerasti kylläkin lueskellut sivuilla olevia asioita. No niin, nyt sitten asiaan :)
Olen Elina Hyvärinen, 24-vuotias insinööriopiskelija Varkaudesta. Asun rivitalossa yhdessä avomieheni Mikon ja eurasieruros Jakin kanssa. Kristallikuun Oiva eli tuttavallisemmin Jaki on syntynyt 23.09.2006.
Jaki on meidän ensimmäinen koiramme, mutta mitä nyt olen rodusta lueskellut, niin melko tyypillinen eurasier. Jaki on utelias, mutta melko varautunut vieraita ihmisiä kohtaan. Ensimmäisen lähestymisyrityksen on tultava Jakilta. Jaki on kaikin puolin kiltti, oppivainen ja tarkkaavainen, mutta luonnettakin löytyy. Se ei hauku paljoakaan ja se mikä on ollut hienoa on, että Jaki tulee pyydettäessä luokse.
Jakin kanssa olemme tehneet käsittelyharjoituksia ja harjoitelleet luoksetuloa, istumista sekä maahanmenoa päivittäin. Kaupungilla olemme myöskin käyneet kävelemässä, jotta poika tottuisi vieraisiin ihmisiin ja hälinään. Meillä ei ole oikein koirakavereita Jakille, joten muihiin koiriin tutustuminen on ollut vähäistä.
Tulevaisuudessa on tarkoitus puuhastella jotain yhdessä. Näyttelyissä käymme ainakin kokeilemassa, katsotaan sitten kuinka se sujuu meiltä :)

Talvipäiville olemme tulossa, joten nähdään siellä! Laitan vielä muutaman kuvan Jakista..

Kuva

Kuva

Kuva
Kristallikuun Oiva

kristallikuun
Viesti:

ViestiKirjoittaja kristallikuun » 23.1.2007 21:35

Lämpimästi tervetuloa palstailemaan! :D

Ompa sinustakin tullut jo iso poika!
Nähdään Talvipäivillä...

tiivi

ViestiKirjoittaja tiivi » 29.1.2007 10:16

Heips,

Meille muutti vuodenvaihteen jälkeen tomera eurasier-tyttö Feuerblick Ocarina (i. Feuerblick Nietzsche e. Balder-Balder Ragna Bifrost). Pentunen sai nimekseen Pihla ja kotiutui hyvin äkkiä. Isosiskona häärää 2-vuotias lapinkoira Nuttu, joka on ollut hyvin otettu pikkukaverista. Alkusähellyksen (pentu istui ensimmäisen puolin tuntia eteisen hyllyn alla paossa kamalaa koirannäköistä otusta joka olisi halunnut pestä korvia ja leikkiä) jälkeen yhteiselo alkoi nopeasti sujumaan ja iltaan mennessä oltiin jo oikein hyviä kavereita. Tällä hetkellä vaikutamme Helsingissä, mutta kesällä pakkaamme koko koplan muuttoautoon ja siirrymme Keski-Suomeen.

Tässä pikkuneiti
Kuva

Ja isosiskon kanssa
Kuva
(älköös välittäkö hurjan näköisistä silmistä... täällä opetellaan vielä käyttämään uutta kameraa... Jostain syystä etenkin noista lapikkaan vaaleanruskeista toljottimista tulee ihan kamalan näköiset :roll: )

sannisera
Viesti:

ViestiKirjoittaja sannisera » 29.1.2007 23:19

Tervetuloa palstalle je terveisiä pennulle Toivoopi isukki Sera.

heidi_dino
Viesti:

ViestiKirjoittaja heidi_dino » 25.7.2007 21:29

Hei! Liityin tähän foorumiin ja huomasin että tänne esittelyihin oli uudet kirjoitelleet itsestään/koiristaan.

Olen Heidi Hämäläinen Tuusulasta. Omistan yhden eurasier uroksen, Nanuzzin Mikael (Dino). Dino on syntynyt 21.7.2006.

Dino on nuori ja iloinen uros, jota kiinnostaa kaikki autoista eläimiin :lol:
Parhaimpia on oravat, puput ja kissat kun niitä saa jahdata.
Dino on itsepäinen jossain asioissa mutta herkkupaloja kun saa niin hommat hoituu:)

Olemme Dinon kanssa käyneet yhden näyttelyreissun, tulokseen olimme tyytyväisiä :)
Olemme menossa syyskuun 2.päivä helsingin näyttelyyn.

Elina_Takku_Vili
Viesti:

ViestiKirjoittaja Elina_Takku_Vili » 26.7.2007 1:32

Tervetuloa palstailemaan Dinon kanssa :D , iskältä ja puoliveikalta terkkuja!

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”