Esittelyt

Yleistä keskustelua eurasiereista
Blue

ViestiKirjoittaja Blue » 17.1.2006 14:01

Morjens,

Oon Inka täältä viikistä helsingistä, mulla on tuommonen seittemänkuinen pikkuriiviö nokkis eli Feuerblick Nocturne. Mitäs tosta vois kertoa, se on mulla sijotuksessa ja varsin mielenkiintoinen ötököttä se onkin. Vauhtia ja vaaratilanteita riittää...

Mulla on myös australianpaimenkoira Makkara joka täyttää kymmenen vee tänä vuonna, sitä ei kyllä ihan heti huomaa koska vauhtia löytyy siitäkin. Makkara ei valitettavasti asu meidän luona tällä hetkellä ku se on vähän sosiaalitapaus, ei osaa olla yksin ku on aina eläny sillee et joku on kokoajan kotona. Eli asustelee nyt mun mummin luona.

Nokkis 6 kk

Kuva

Kuva

Nokkis 4 kk

Kuva

Nokkis 7.5 viikkoa

Kuva

Kuva

Kuva

Nokkis 6 vuorokautta

Kuva

Ja meiän vanhus Makkara

Kuva

Anteeks et tuli niin vähän tekstiä ja niin paljon kuvia...

Jade-Sari

ViestiKirjoittaja Jade-Sari » 17.1.2006 18:14

Toi Nokkis on kyllä ihanan värinen. Ja suloinen muutenkin.

Mun esittely tulee jossain vaiheessa, kun taas on enemmän aikaa olla koneella.

Tuulisenrannan Eija
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuulisenrannan Eija » 18.1.2006 21:23

Jade-Sari kirjoitti:Toi Nokkis on kyllä ihanan värinen. Ja suloinen muutenkin.

Mun esittely tulee jossain vaiheessa, kun taas on enemmän aikaa olla koneella.

Kuva Miten musta tuntuu, jotta sun esittelys on jo tuolla ekasivulla. Kuva
Eukut Tilta s. 16.9.-01, Jehu 2.6.-09, Assi 7.12.2012
Dona 12.2.1999 - 7.1.2011
Pepe 1.5.1993 - 24.5.2006

Tuulisenrannan turinat, Kuvat ja blogi

Jade-Sari

ViestiKirjoittaja Jade-Sari » 18.1.2006 23:44

^Se on koirien esittely. Ei mun. :P

Jasu-Sari
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jasu-Sari » 26.1.2006 14:30

Lisäilkäähän omia kuvia, niin uudet harrastajat tunnistavat teidät.
Ja uudet, esittelyjä, esittelyjä! :wink:

Tuulisenrannan Eija
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuulisenrannan Eija » 26.1.2006 16:07

Mun osaltani riittäkööt koirien kuvat.

helena

ViestiKirjoittaja helena » 27.1.2006 0:26

hei!
Olisi tosiaankin kiva, jos kaikki ketkä täällä palstalla kirjoittelevat, laittaisivat omat esittelynsä tuonne esittely-kohtaan. Ja jos vain mahdollista, niin ne kuvatkin olisivat kivat, jotta tunnistamme sitten toinen toisemme näyttelyissä tai muissa tapahtumissa.

terv. Helena, oman kuvansa esittelykohtaan jo lisännyt ;D

Pörri

ViestiKirjoittaja Pörri » 30.1.2006 13:09

Heips! Mun nimi on Tarja ja asustelen koirani kanssa Nurmijärvellä. Koira on kutsumanimeltään Pörri ja viralliselta nimeltään Hiekkaniemen Gilead.

Oli jo useamman vuoden haaveillut koirasta ja miettinyt mikä se rotu voisi olla. Kunnes sitten 2002 päätin, että koiran hankin. Keskustelin muutamien ystävien kanssa ja tutkin koirakirjaa, kävin näyttelyissä ihmettelemässä. En silloin tavannut eukkuja kun olin lähinnä hankkimassa jotakin toista koiraa. Kunnes ystäväni kertoili, että tällainen koira on ja se on aivan ihana, että hän ottaisi sellaisen heti jos olisi koiraa ottamassa. No sitten aloin ottamaan selvää rodusta ja soittelin ympäri ämpäri eri kasvattajille. Pentuja tuona keväänä oli suunnittella tai jo syntynyt useammalla kasvattajalla ja soittelin läpi näitä, kunnes joku ohjasi minut soittamaan Hiekkaniemeen, että siellä on pentuja vapaana. Soitin ja keskusteltiin, kävin koiria katsomassa ja olin aivan myyty. Varasin sieltä koiran, joka kotiin tulemista joudun muutaman viikon siirtämään siitä 8vkon luovutusajasta USA:n työmatkani tähden. Kun jenkkishokista selvisin odotin jo innolla koiran hakemista kotiin. Matka meni loistavasti.
Koira hakeutui jo tosi paljon syliini ja haki sieltä turvaa, kun tankkasin auton ja autossa istui kuljettajan paikalla ystäväni, koira oli ihan "paniikissa" "mihin tuo turva lähtee".

Onneksi pentuaikana oli työssä sellaisessa paikassa, että sain otettua koiraa mukaan jonkin verran töihin. Ensimmäisenä kesänään Pörri oli mukana kokouksissa, leireillä ja näki mitä ihmeellisimpiä paikkoja. Tutustui todella erilaisiin ihmisiin, tein työtä vammaisten parissa tuolloin joten koira näki paljon kehitysvammaisia, liikuntavammaisia ja koiran näkökulmasta omituisesti käyttäytyviä ihmisiä. Pääsi heti ensimmäisenä elinvuotenaan toimimaan tassuterapeuttina. :wink:

Pörrin sisäsiisteys opetus oli todella helppoa. Koira oppi asiat todella nopeasti. Pörri ei koskaan tehnyt mitään pahojaan, minulta ei ole tuhoutunut yhtäkään esinettä koiran toimesta.

Pörri oli tosi helppo koira kunnes se tuli murkkuikään HUH... sitten väännettiinkin ja väännettiin tosi pitkään ja perusteellisesti tuntuu että murkku ikä kesti tosi kauan.Silloin taisteltiin siitä, totellakko emäntää vai ei. Kun kaikki muut on niin paljon kiinnostavampaa. Nyt kun Pörri täyttää 4v, se on rauhoittunut.

Aloitettiin Agility treenit siinä reilun vuoden iässä, no Pörri oli sitä mieltä, että kivaa jee, kunhan saan tehdä vähän omaa rataani eikä mun tarvitse kaikkea kuunnella mitä tuo sanoo. Juoksenneltiin sitten tutustumaan muita koira ja pois radalta, puskaan jne.... Oli varsinaista vääntämistä ensimmäinen vuosi ennen kuin koira alkoi edes vähän kuunnella mitä sen pitäisi tehdä. Sitten koira kehitti nopeutta ja no minä en sitten enään pysynytkään perässä ja kun koira on täysin minussa kiinni eikä juuri irtoa niin sitten koira keksiikin taas ihan omia kuvioita... joskos tämä emäntä saisi jotenkin tuon ohjauksen kuntoon niin voitaisiin kisatakkin. Tarkoitus olisi että kisaisimme ensimmäiset kerrat tänä kesänä.

Pörrin luonteesta vielä sen verran, että se rakastaa kaikkia ihmisiä, jokaisen luokse se on valmis menemään siis kaukana varauksellisesta. Lenkillä ollessa joudun kieltämään sitä tervehtimästä kaikkia ihmisiä. Kaikki koirat myös pitäisi päästä tapaamaan ja uroksille pitäisi tietenkin päästä rähjäämään, onneksi tuo on jo hieman vähentynyt. :wink: Pörri on varsin pehmeä ja herkkä koira opetettavaksi. Agilityssä on tullut ongelmaksi myös se, että Pörri ei kovin monta kertaa haluaisi tahkota samaa rataa vaan se on useinmiten sitä mieltä että mä osaan tän jo, mee ite. Nyt vasta viimeisen puolen vuoden aikana on tapahtunut muutos siihen suuntaan, että voidaan tahkota muutaman kerta samaa rataa ja koira pysyy sillä radalla, joten ehkäpä tästä jotakin vielä tulee.
Pörri rakastaa lapsia, haluaisi aina päästä tervehtimään niitä. Muita intohimoja on jänikset, oravat ja kissat. Niitä tietenkin pitää päästä jaakaamaan. Pörrillä on mielestäni riistavaisto vahvana, lähtee jäljestämään esim. kissaa ja jänistä. Tähän on pyritty puuttumaan ja on jo jonkin verran saatukin jahtia keskeytettyä, mutta jos näköetäisyydelle pääsee niin sitten on kyllä mahdotonta. :roll:

Petra&Milla

ViestiKirjoittaja Petra&Milla » 30.1.2006 14:39

Tuli mieleen että me Millan kanssa käydään aika usein viikissä Tädin luona..että jos eukkukaveria tarvitsee.. :wink:
Laumaan kuuluu:
Tuulisenrannan Suhina Sussu "Milla" s. 24.3.2004
Karhunpesän Lumi-Kukka "Ronja" s 4.1.2010

isis

ViestiKirjoittaja isis » 5.2.2006 18:33

heippis !
Minä olen SISI Täytän kohta vuoden elikä 24.02.2006. syntynyt olen
Hämeenkoskella,asun nykyisin Matinkylässä.Täällä olen nähnyt
Eukku kavereita paljon. :P

Tuulisenrannan Eija
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuulisenrannan Eija » 5.2.2006 21:50

Onko Sisillä virallista nimee??

tarja_euchams
Viesti:

ViestiKirjoittaja tarja_euchams » 6.2.2006 16:39

Hei kaikille,

oma esittelyni tältä foorumilta on lähestulkoon unohtunut, joten...

Olen Tarja Vilkki Kotkasta ja kasvatan samojedeja ja eurasiereita kennelnimellä Eucham's - ensimmäinen samojedipentueeni syntyi v. 1997 ja eurasierpentue v. 1999.

Kuva

Ensimmäinen eurasierini "Kassu" (Tuiskuviiman Cassius) tuli taloon v.1994, ja nyt papalle tuleekin ikää jo 12 v.! Eurasierin rotuesittelyyn tutustuin jo vuonna 1987, mutta "livenä" eurasiereita tapasin vasta vuonna 1993 Kotkan koiranäyttelyn yhteydessä jonka myötä lopullisesti ihastuin tähän rotuun :D

Kotilaumaamme kuuluvat eurasierit "Kassu" (Fin Mva Tuiskuviiman Cassius s.1994), "Dixie" (Fin Est Mva BaltV-98 PMV-97,-01 Tuiskuviiman Dixie s.1995), "Lotta" (Eucham's Dirlittan s.1999), "Windy" (Fin Mva PMV-05 Bye Bye Love Fleur of Eurasia s.2000) ja "Heidi" (Eucham's Haydee s.2002) sekä samojedit "Tatzi" (Fin Mva Namisan Opaali s.1992) ja "Snowy" (Eucham's Essence of Snow, s.2000).

Osaomistuksessa on eurasier "Wilma" (JV-03 Eucham's Hazel s.2002) ja sijoituksessa "Jessa" (Eucham's Jezzamine s.2005) sekä samojedi "Sara" (Eucham's Impish Minx s.2004).

Erikseen mainitsen vielä ensmmäisen samojedimme "Jepen" (Laubuurin Wil Vaigachi 14.02.1990 - 26.01.2006). "Jepestä" jouduimme Soinisen perheen kanssa valitettavasti luopumaan juuri muutama viikko ennen "Jepen" 16 v. syntymäpäivää :cry:

Koirieni kanssa harrastan lenkkeilyä, perustottista - "Kassun" kanssa on toki v.1997 kilpailtukin ja saatu heti ensimmäisistä virallisista tokon aloluokista 1-tulokset ja siirron avoluokkaan, mutta siinä emme sitten enää kisanneet, koska Kassu ei todellakaan "välittänyt" noudosta -, agilityä "mölleissä" Windyn ja Heidin kanssa (jos vaikka tulevana kesänä uskaltautuisimme virallisiinkin kisoihin) ja jonkin verran näyttelyissä käymistä.

"Windy" on myös virallinen kaverikoira ja tässä vapaaehtoistyössä Kotka-Hamina alueella käymmekin nykyään säännöllisesti vierailemassa mm. päiväkodeissa, kouluissa ja vanhainkodeissa.

Saija & Vilho

esittelyt

ViestiKirjoittaja Saija & Vilho » 6.2.2006 18:08

Hei vaan.

Olen Saija Nupponen ja asun tätä nykyä Anjalankoskella (tarkemmin Myllykoskella) ja täältä jaloista pyörimästä löytyy Vilho eli Kutrin Zarathustra.
Kuva

Ikää pojalla on jo ihan mukavasti menneet lähes 8 vuotta. Syntynyt 13.4.1998 Lappeenrannassa eikä ole koskaan käynyt virallisella kasvattajallaan. Vaan saanut kasvaa sijoituskodissa sisarustensa kanssa elämänsä ensimmäiset kahdeksan viikkoa. Pentueessa oli kaksi tyttöä ja kolme poikaa, meidän Vilho ainoa harmaa.

Koulutukset jääneet vähiin mutta perustottelevaisuus on jotakuinkin kohdallaan, tosin välillä pitää muistuttaa kuka on pomo.

Näyttelyissä käytettiin nuorempana enemmänkin, vanhemmiten jääneeet käynnit vähiin. Välillä täytyy kuitenkin käydä näyttäytymässä.

Kaverina ollut myös Sohvi eli Heldalan Ah Shan Sophie joka majailee nykyisin Porvoossa ja näyttää siltä että jää sinne ihan pysyvästi... Pärjäilee siellä ja saa riehua sydämensä kyllyydestä.
Viimeksi muokannut Saija & Vilho, 2.11.2006 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Helminalle

ViestiKirjoittaja Helminalle » 26.2.2006 16:46

terve kaikki.olen Koreasalon Riikka,ja omistan 3 vuotiaan eukkupojan,Helminallen Asseri.laittaisin kuvia mutta kun en ole juurikaan konetta käytellyt niin täytyy tunnustaa etten tiedä miten tänne saa kuvat laitettua(neuvoja jos sais...)
edellä olevissa kuvissa oli muuten hauvavauva "Nokkis",joka oli HÄMMÄSTYTTÄVÄN samannäköinen kuin meidän Aku,tuntui kuin olisi katsonut omia pentukuvia! :D täytyy laittaa meiltä pentukuvia niin näette.....[/img]

Fasu ja Vilma

ViestiKirjoittaja Fasu ja Vilma » 30.3.2006 13:46

Heips!
Olen Katri Anttonen Särkisalmelta. Kotona lekottelee kaksi nalletyttöä, Nanuzzin Janette eli Vilma ja Hiekkaniemen Feministi elikkä Fasu.
Vilma on 2 ja Fasu 6 vuotta.
Meillä harrastetaan yleistä riekkumista lähimetsiköissä ja koirakavereiden kanssa. Tokoa on harjoiteltu kurssimuotoisesti molempien kanssa...jotain ehkä jopa opittukin toivottavasti.
Näyttelyissä on silloin tällöin myös piipahdettu.

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”